torsdag 11 mars 2010

Simning och fotboll

Det jag gör mest på dagarna är att spela fotboll och simma. Jag behövde tydligen inga speedos men däremot simmössa. Det är riktigt kul med simning. Jag är nästan lika snabb som alla andra.

Fotboll har jag spelat nästan hela tiden. Det finns många turkar att köra med. Det finns en som är från England som jag spelar mycket med. Jag är bättre än han men det är ändå kul. Han brukar översätta åt mig, för det är väldigt svårt när dom pratar så snabbt.

Jag har gått på Beşiktaş mot Istanbul Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü. Långt namn va. Det betyder ungefär Istanbuls Storkommuns Sportklubb. Beşiktaş vann med 2-0. Istanbul Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübüs märke är på alla kommunala sopkorgar och bussar i stan.

Jag äter mycket kebap. Köfte är en maträtt som alla vet om i Turkiet. Det är som köttbullar fast godare. Annars äter jag lite olika. Börek är jättegott. Det är någon slags bröd med till exempel fetaost i.

1 kommentar: