onsdag 24 mars 2010

skolan


Min skola heter Lisa Simpsons school of fine arts och det är tre elever i hela skolan. Vi börjar kl. nio och slutar kl. tre. Vi börjar tidigare än min klass i Sverige, för att tiden är en timma framåt. Jonas är läraren på skolan. Noel min lille brorsa går på dagis men har ändå lite skola. Det känns som jag ligger före klassen i alla ämnen förutom NO. Min engelska
blir mycket bättre här för att jag har en engelsk vän som jag pratar med.

Det är definitivt godare skolmat här. Det är inte direkt snabbmat. Vi har bara en rast som är en timma lång. På den kör vi bara fotboll och basket. Idrottslektionerna är som en helt vanlig rast; vi kör fotboll och basket.

6 kommentarer:

  1. Verkar ju vara en toppenskola! Hur söker man in?

    SvaraRadera
  2. Det är extremt svårt...

    SvaraRadera
  3. Kan det gå med kontakter och rätt efternamn...?

    SvaraRadera
  4. Mormor får bli volontär på skolan och vara rastvakt. Hon kanske kan hjälpa till med maten. Och vikariera för läraren när han åkt till Sverige.

    SvaraRadera
  5. Ni kan ha rollspel på skolan där alla i familjen väljer en Simpson-karaktär, t ex på måndag är du Bart, Noel är Maggie, Åsa är Homer osv. Sen nästa dag byter ni. Erick skulle paxa Homer kan jag avslöja.

    SvaraRadera