onsdag 5 maj 2010

Prinsöarna

Jag har varit på Prinsöarna. Det är faktiskt flera öar men jag var på en av dom. Först åkte vi buss till Besiktas som är en stadsdel. Därifrån tog vi en båt till Asien. När vi kom till Asien fick vi reda på att båten till Prinsöarna skulle åka om en timme. Så vi fick vänta. Medans vi väntade gick vi på en marknad och kollade lite grejer. Vi såg tre grymt stora fiskar.

När vi kom tillbaka märkte vi att båten vi skulle hade från Besiktas från början, så vi kunde tagit sovmorgon. Sen gick vi till båten och åkte till Prinsöarna. Där åt vi på direkten. Sen gick vi upp på ett berg. Därifrån såg vi en fängelseö där det fanns massa tjuvar. På vägen mötte vi några hundar, det gillade inte jag för att jag är rädd för hundar. Sedan badade vi i Marmarasjön, det var faktiskt väldigt kallt. Sedan åkte vi hem. Vi tog båten hem och sedan buss.

Sedan har vi inte gjort så mycket. Vinlusen, aka Värtan, är här och Max har åkt hem, tomt utan honom. Vi har varit i Besiktas och shoppat. Jag har ochså badat i Svarta havet. Det var varmare än Marmarasjön konstigt nog, för Marmarasjön är mindre än Svarta havet.

Trabzonspor har vunnit turkiska cupen. De mötte Fenerbache i finalen. Trabzonspor vann med 3-1. Först gjorde Fennerbache ett mål sen, gjorde Trabsonspor tre mål på en kvart.

1 kommentar:

  1. Coolt att ni badade på prinsöarna! Bad i två hav på en vecka, det är bra jobbat. Jag har det bra i Marocko, men jag längtar mycket efter er! Det ska bli jätteskönt att komma hem imorgon.
    Puss och kram,
    Åsa

    SvaraRadera